معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

شناسایی 400 نوع ماده مخدر در ایران | تلاش مافیای مواد مخدر برای قبح‌زدایی از اعتیاد

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه حدود 400 نوع ماده مخدر در کشور دیده شده است، گفت: مافیای مواد مخدر برای قبح‌زدایی از اعتیاد تلاش می‌کند و برای مقابله با این شرایط نیاز است که پویش‌های اجتماعی در کشورمان فعال شوند.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه حدود 400 نوع ماده مخدر در کشور دیده شده است، گفت: مافیای مواد مخدر برای قبح‌زدایی از اعتیاد تلاش می‌کند و برای مقابله با این شرایط نیاز است که پویش‌های اجتماعی در کشورمان فعال شوند.
کد خبر: ۱۴۰۸۵۲۴

به گزارش جام جم آنلاین، محمد جمال‌لو در پاسخ به این پرسش که چرا به نظر می‌رسد تلاش‌های انجام شده در کشورمان برای مقابله با مواد مخدر موفقیت‌آمیز نبوده است؟ گفت‌: تلاش‌های زیادی دراین حوزه انجام می‌شود اما ما با نقطه هدف گذاری شده فاصله داریم، چراکه حجم و عمق صورت مساله بسیار است.

 به گفته وی برای مقابله با اعتیاد نیاز است که پویش‌های اجتماعی در کشور فعال شوند و همه با توجه به نقش‌ خود در جامعه برای مبارزه با مواد مخدر تلاش کنند.‌

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه مافیای مواد مخدر برای خوشایند سازی مصرف مواد مخدر تلاش می‌کند، افزود: برای نمونه ‌مافیای مواد مخدر نام ماده‌ای خطرناک از خانواده کانابیس را «گل» می‌گذارد.‌ در حالی که  گل ‌بدبوترین ماده است. در واقع مافیا تلاش می‌کند که قبح مصرف مواد مخدر را از بین ببرد.

جمال‌لو درباره دیگر برنامه‌های مافیای مواد مخدر نیز توضیح داد: مافیای مواد مخدر تبلیغ می‌کند که مصرف مواد مخدر روی باروری و قوای جنسی تاثیر می‌گذارد و یا برای فریب دانش آموزان تبلیغ می‌کند که مصرف مواد مخدر باعث افزایش تمرکز و موفقیت در تحصیل می‌شود.

‌وی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین عنوان کرد: مافیای مواد مخدر حتی برای نخبگان جامعه نیز برنامه‌هایی دارد، برای نمونه در برخی فیلم‌های سینمایی نخبگان را در حال مصرف مواد مخدر به تصویر می‌کشند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر  تاکید کرد: به همین دلیل خانواده‌ها باید در این خصوص آگاه باشند.

شناسایی 400 نوع ماده مخدر در ایران | تلاش مافیای مخدر برای قبح‌زدایی از اعتیاد

جمال‌لو درباره خطرات مصرف موادی مانند گل نیز گفت: بیشتر معتادانی که در مراکز ترک اعتیاد بستری می‌شوند، می‌گویند با مصرف موادی که جزو خانواده‌ کانابیس قرار دارد، گرفتار اعتیاد شده‌اند‌. به عبارت دیگر ‌کانابیس به عنوان مواد درگاهی به حساب می‌آید و سبب می‌شود، افراد به سمت مصرف مواد پرخطرتر بروند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا مافیای مواد مخدر در خصوص مصرف گل تبلیغات زیادی می‌کند؟ عنوان کرد: در تمام دنیا چنین رویکردی در پیش گرفته شده است، زیرا کشت گل آسان‌تر و سریعتر است و مشکلات حمل و نقل دیگر مواد مخدر را ندارد. به همین دلیل مافیای مواد مخدر تبلیغ می‌کند که این ماده گیاهی است و خطرناک نیست.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادمه داد: این درحالی است که مافیای مواد مخدر با تغییرات ژنتیکی ضریب تخریب این ماده را بیشتر کرده است.  

جمال‌لو درباره شرایط کشورهایی که مصرف گل را آزاد کرده‌اند نیز توضیح داد: گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد که آ‌مار اعتیاد در کشورهایی که مصرف این ماده ‌را آزاد کرده‌اند به شکل فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده است.‌

وی درباره ترفندهای مافیای مواد مخدر برای معرفی مواد ‌جدید نیز گفت: در دنیا بیش از 700 نوع مواد مخدر شناسایی شده که 400 نوع آن در ایران دیده شده است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: مافیای مواد مخدر با تغییرات کوچک در بسته‌بندی و شیوه مصرف مواد تلاش می‌کند به اهداف خود دست پیدا کند. به همین دلیل خانواده‌ها باید آگاه باشند که تغییر اسامی مواد مخدر با تغییر جزئی در مواد ایجاد می‌شود.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها